24 Kasım 2010 Çarşamba

Jose'nin Oyunu

Maç skorlarını internetten takip ederken son dakikalarda Ajax karşısında Real Madrid'den iki oyuncuya kırmızı kart çıktığını gördüm. Kavga çıkmıştır diye tahmin ettim ama Ramos da Xabi Alonso da ikinci sarı kartlarını görerek oyun dışında kalmışlardı. Tam anlayamadığım olayın ne olduğunu özetlerde gördüm. İki oyuncu kenardan gelen direktif sonrasında bilerek birer sarı kart daha görerek oyun dışına çıkmışlardı. Görüntüleri burada görebilirsiniz. Böylece sonraki maçlar için sarı kart cezalısı durumuna düşme risklerini azalttılar, birer sarı kartı silmiş oldular.

Çok şaşırtıcı değil. Hele ki ilgili takım Real Madrid ve tepedeki adam da Mourinho olunca hiç şaşırtıcı değil. Mourinho bir de utanmadan maç sonunda "böyle rahat bir maçta kırmızı kartlar çok gereksizdi" gibilerinden bir şeyler söylemiş.

"Bunda ne var? Kendini yere atmak ile aynı şey" diye düşünüp bu olayı önemsemeden geçenler olabilir. Saygı duyarım ama ben öyle düşünmüyorum. Daha önce de bilerek kart görenler oldu, bunun benzerlerini ülkemizde de gördük ama iki oyuncunun arka arkaya dalga geçer gibi kart görmesi ve bunu daha ufak hesaplar peşinde koşarken yapmaları beni rahatsız etti.

Benim rahatsız olmamda işin içinde Real Madrid ve Mourinho'nun olmasının da mutlaka payı vardır ama Kopenhag maçında Barcelona yedek kalecisi aptal Pinto, rakip oyuncu ofsayt düdüğü sanıp da topu bıraksın diye ıslık çaldığında da ceza alması gerektiğini düşünüyordum. İnsanları aptal yerine koyup da avantaj elde edenlerin cezalandırılması gerekir.

Bu sarı kartlık hareketleri hakem çözememiş olabilir ama maç sonunda işin aslının ne olduğu ortaya çıkmışken UEFA'nın bu olaya gereken cezayı vereceğini umuyorum. Çıkan haberlere göre de soruşturma başlatmaya hazırlanıyorlarmış. Umarım kasıtlı olarak görülen bu kartları centilmenliğe aykırı olarak değerlendirirler ve fazladan birer maç ile daha cezalandırıp bu zeki arkadaşlara gereken dersi verirler.


8 yorum:

Pamukk dedi ki...

geçmişte örneği varmış para cezası verilmiş. çok beklersiniz. :P

Adsız dedi ki...

Bana kalırsa oldukça akıllıca bir hamle. Türkiye'de de derbilerden önce zaman zaman yapıldığını düşünüyorum, tabi bu kadar ulu orta yapılanını görmemiştim şimdiye kadar :)

Akıllıca bir hamle dedim, şöyle ki; Ramos ile Xabi bu maçta kırmızı kart görmedi, ilerideki başka maçta gördü. İki isim de takım için oldukça önemli. Şampiyonlar Ligi'nde Mourinho'nun bu iki oyuncuya da ihtiyacı var, belki gücü Madrid'e oranla daha düşük takımlara karşı sorun olmaz ama kurada kimin çıkacağı da belli olmaz doğrusu.

Bu arada, beklerim; :)

http://jaimelesport.blogspot.com/

muyek dedi ki...

Kazanmak icin her yolun mubah oldugunu kendine felsefe secmis cirkef , pislik ruhlu ve karakterli bir antrenorden fazlasi beklenemezdi zaten, 10 tane Sampiyonlar Ligi kupasi alsin gene bos..

Chelsea'nin basindayken Barcelona Ingiltere deplasmanina geldiginde de sahayi tarlaya cevirttirmisti , Barcelona buna ragmen 2-1 yenip vermisti Jose'ye guzel bir hediye :)

Miksiyon dedi ki...

Çok afaki bir istek olmuş arkhe. Kanıtı olmayan şeyin cezası olmaz. gizli servisler sahada alan dinlemesi yapmış marinyonun söyledikleri kaydetmişler dersen orası ayrı.

unknown dedi ki...

yapılan olayın çirkeflik veya fair-playa aykırı bir davranış olduğunu düşünmüyorum. adam bile bile kırmızı gördü diye kimseye ceza verilmez. çizgi üzerinde topu elle çıkaran ve kırmızı gören oyuncu nolcak o zamn. üstelik birde penaltının kaçma olayıyla birleşirse ki bu dünya kupasında örneğini gördük. herkes suarezi göklere çıkardı.

Arkhe dedi ki...

@ Miksiyon

UEFA kanaat getirdim der ve cezayı verir, hiç de kanıt falan kovalamaz. Geçmişte de örneği varmış, Lyon'dan Juninho ve Cris bu sebepten ceza almış ama sadece para cezası.

@ unknown

Kırmızı gören oyuncu zaten cezasını çekiyor, keza topu elle çıkaran da. Kırmızı kartını görüyor, penaltı da veriliyor.

Sana çirkeflik ya da fair-play karşıtı bir hareket gelmeyebilir. Sindirebilene sadece afiyet olsun diyebilirim ama bana ters geliyor. Hele ki bu şekilde çok ufak bir hesap için dalga geçercesine yapılanı.

Yedinci Samuray dedi ki...

Bence gayet mantıklı. Futbolda taktikten,istaistiklerden,antrenörlerin müdahalelerinden oyunu okumalarından ve bir kaç hamle sonrasını düşünmelerinden bahsediyoruz.

Mesela Pinto örneğini vermişsin.Ve bu durumla kıyaslamışsın. Bence aynı şey değil. Pinto alenen adamların puanını çaldı.

Açıkçası "Henry'in İrlanda'yı yakan eli" iki yüzlülüktü. Afrika'da olması gereken takımı haksızca elemişlerdi
(Maradona'nın eli için aynı şeyi düşünmüyorum.Ona da bakış açım farklı,Arjantin ve İngiltere arasında o dönemde daha sıcak olan bir savaş söz konusu.Falkland ...İşgalcilere karşı bir galibiyetti)

ama Real'de bu durum öyle değil:

Sonuçta Ajax'a verdikleri bir zarar yok.Maçı koparmışlar ve temize çıkıyorlar.Bu neden futbolun içerisindeki olaylardan olmasın !
Bu neden çirkeflik olsun. Ajax bu yolla haksızlığa uğruyorsa o zaman kabul !

Yapılan hareket rakibe zarar vermedi.Kart görmeleri zekice ve takdir ediyorum.

Arkhe dedi ki...

Kazanmak için her yol mübahtır felsefesi bana göre değil. Ki bu bir de bir sonraki maçta oynamayıp zor maçta forma giyme planlarından çok daha ufak bir hesap. Öyle olsa gayet kabul edilebilir.

Maç sonrası Jose ya da futbolculardan biri çıkıp da bu hareketi savunanlar gibi açıklama yapsaydı belki bu kadar rahatsız etmezdi ama adam utanmadan "farklı giden bir maçta gereksiz iki kırmızı kart gördük" diyor.

Savunmasını yapmak istesem Pinto adamların puanını çaldı diyemezsin derim. Kopenhag'lı futbolcu aptallık edip de durmasaymış, puanı alıp götüren o adamdır da diyebilirim.

Ama olay bu değil işte.

Olay bu dalga geçer gibi görülen sarı kartların ya da Pino'nun ıslığının beni rahatsız etmesi.

Dediğim gibi, bana ters. Ben yapmazdım, bu yüzden yapana da laf ediyorum.