28 Eylül 2010 Salı

Kasımpaşa 2-6 Fenerbahçe

Ali Sami Yen stadına ben de veda edebilmek isterdim, benim de orada birçok hatıram var ama bunu engellediler. Pazar günü biletimi alacakken küçük beyinlerin yarattığı uygulamayı duydum. Dünyanın herhangi bir yerinde futbol seyircisinin maça gelmesini engellemeye çalışan yöneticiler olduğunu sanmıyorum. Bir Süper Lig maçı oynanıyor ve tribünlerin yarısına seyirci alınmıyor. Bunu bir spor kulübü, mantıklı bir sebebi olmadan talep ediyor ve basiretsiz Federasyon da bu isteğe olur veriyor. İşin bir diğer can sıkıcı yanı da futbol sevgisi hakkında romantiklik yapmayı çok sevenlerin bu rezilliğe ses çıkarmıyor olması..
.
Kasımpaşa’nın hali ortada. Ben de bu maçta fark bekliyordum ama o haldeki takımların ne kadar tehlikeli olabileceğini daha önce Fenerbahçe özelinde çok gördüğüm için aynı zamanda tedirgindim. Kim ne derse desin rakip takımın başında Yılmaz Vural’ın olması da insanı ürkütüyor, neticede Fenerbahçe karşısındaki galibiyet yüzdesi Beşiktaş ve Galatasaray’dan daha fazla olan bir adamdan bahsediyoruz. Erken gol ve Fenerbahçe’nin takım savunmasındaki aksaklıkları görünce kısa süreli bir kabus gördüm ama Ersen Martin sağolsun bizi o kabustan kurtardı. Kasımpaşa’nın iki gol bulduğu ve daha fazlasını da atabilecekmiş gibi göründüğü dakikalarda Bilica’nın rezil futbolunun payı çok fazla, maçtan önce alkol almış gibi bir hali vardı ama tek sebep de onun ve Andre Santos’un görüntüsü değildi. Kasımpaşa elini kolunu sallayarak orta sahayı geçebiliyordu. Emre ön tarafa çok yakındı ve Selçuk orta sahanın yükünü tek başına çekmeye çalışıyordu ama yetmiyordu.
.
İkinci devre Aykut Kocaman’ın oyuna çok net bir şekilde müdahele etmesi beni sevindirdi. İki oyuncu değişikliği de çok doğruydu, Emre de biraz daha orta sahaya yardım etmeye başladı ve oyun normal seyrine döndü. Fenerbahçe çok da zorlamadan 3 gol daha buldu, biraz daha sıksa daha fazlası da olabilirdi.
.


Bir Fenerbahçe taraftarı olarak takımda bir forvet görmek kadar güzel bir şey yok, artık biz de gol atabilen bir forvet izleyebiliyoruz. 5 senedir yaşadıklarımızdan sonra bu bizler için çok şey ifade ediyor. Dia Beşiktaş maçından sonra bu maçta da göze girdi, özellikle ilk yarı çok etkili oynadı. İstediği zaman rakibin yanından basıp geçti. Yobo hakkında konuşmak için daha erken, tek devre üzerinden yorum yapmak da çok mantıklı değil ama ben çok iyi sinyaller aldım. Alex hakkında yine konuşmayacağım, bu olay üzerinde durmanın Fenerbahçe’ye zarar vereceğini düşünüyorum. Kaptan dün yine işinin gereğini yerine getirdi, onu izleyebildiğim için ne kadar şanslı olduğumu bana bir kez daha hatırlattı.

Fenerbahçe’nin iyi bir kadrosu olduğunu hep söyledim, söylemeye de devam edeceğim. Ama oyuncuların birbiriyle uyumu iyi değil, tam anlamıyla bir takım görüntüsü veremiyorlar. Yine hep söylediğim gibi Fenerbahçe hala verimsiz sezon öncesi hazırlık kampının sıkıntılarını çekiyor. Bazı şeyler oturdukça bu maçın ilk yarısında iyice göze batan savunma sorunları da ortadan kalkacaktır.

Bu bilet konusunda olanlardan sonra Ali Sami Yen stadyumuna böyle bir skorla veda etmiş olmak beni ayrıca mutlu etti, çok da güzel oldu. Herhalde sezon başından beri futbolcular da ilk defa evlerine huzurlu dönmüşlerdir. Bu takımın her şeyden önce kendine güvenmeye ihtiyacı var ve her ne kadar oynanan futbol çok çok iyi olmasa da ortaya çıkan skor bu açıdan mutluluk verici.

6 yorum:

Sekhranikos dedi ki...

Sadece bana mı öyle geliyor, belkide karamsarlığımdan beşiktaş maçında da gayet bol pozisyonumuz vardı ama maçı izlerken rahat atarız gibi hissettirmiyor takım.

Oynamıyor kısacası. Hissettirmiyor gücünü.

İkinci yarıdaki caner yobo ikilisi ve orta sahadan cristianın kesilmesi bence en güzel yöntem. Birde topuzun yerine stoch girip iki kanatı aktif kullansak daha etkili oluruz.

Arkhe dedi ki...

Haklısın, öyle.

O güçsüz görüntüde, gücünü hissettiremeyen takımda özgüven kaybının çok etkisi olduğuna inanıyorum.

Zorluk seviyesi düşük iç saha maçlarında Topuz-Stoch değişikliği bence de yapılabilir ama riskleri de yok değil.

sallanyuvarlan.blogspot.com dedi ki...

Kapalıda bulunmak avaz avaz ı orda söylemek benim için şerefti. Son girişimizdi ama aklımızda hep kalacak. bir de galatasaray yönetimi ya da galatasaraylılar kasımpaşalılara iyi bilet vermiş.galatasaraya küfür edince hemen kasımpaşa tepki verir oldu.

brk dedi ki...

belki galatasaray'ın sahasında galatasaray'a küfür etmeye gelicek insanları engellemek adına 2 tribünü açmamışlardır...

Arkhe dedi ki...

Açmama hakları yok. O stad o gün "kağıt üzerinde" Kasımpaşa'ya aitti.

Madem çok dokunacaktı, stadın kullanılmasına izin verilmeseydi.

sallanyuvarlan.blogspot.com dedi ki...

ayrıca biletler 6500 tane satışa çıkmıştı sonra galatasaray yönetimi fenerbahçe tarafını 1140 e indirdi,yok zarar veririz falan filan. zarar verilecekti evet ama verilmedi. ama galatasaray aynısında kadıköyde neler yaptığını biliyoruz.