12 Mart 2010 Cuma

Formula 1 - 2010 Sezonu


Ve Formula 1 2010 sezonu bu hafta sonu Bahreyn GP ile başlıyor, hatta bugün başladı diyebiliriz. Yarışlara ilgi son yıllarda ciddi anlamda düşmüştü, birçok kişi Formula 1’i takip etmeyi bıraktı. Geçtiğimiz sezon Formula 1 tarihinin en zevksiz sezonlarından biri olunca da ilgisizlik iyice tavan yaptı.

Ama bu sezon çok farklı olacak gibi gözüküyor. Tabii ki en önemlisi Schumacher’in pistlere dönmüş olması. Bu sezon takım sayısı da arttı, pistlerde 12 takım ve dolayısıyla 24 araç yarışacak. Önemli kural değişiklikleri de yapıldı. En önemlisi yarış içinde benzin ikmalinin kaldırılmış olması. Bu değişiklikle araçlar yarışa ciddi bir ağırlıkla başlamış olacaklar. Pit stop’larda sadece lastik değişimi yapılacağı için lastikleri korumak da artık çok daha önemli. Bu sezon puan sistemi de tamamen değişti, artık yarış kazanmak ile ikinci olmak arasında çok fark var. Aynı zamanda ilk 8 araç yerine ilk 10 araç puan alacak. Puanlama 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 şeklinde yapılacak. Bu değişiklik benim hoşuma gitti, en azından iki sezon önce Massa’ya olduğu gibi en çok yarış kazanan pilot büyük bir ihtimalle sezonu üzgün bitirmeyecek.
.
Takımların performansları sezon başı testleri itibariyle birbirlerine yakın gözüküyor ki sezonun zevkli geçeceğini düşünmemin en önemli sebeplerinden biri de bu. Geçtiğimiz sezonun başında yapılan testlerde Brawn GP yaptığı derecelerle sezonu domine edeceğini göstermişti ama bu sene ortada öyle bir durum yok. Yine de bir sıralama yapmak gerekirse takımların şu an ki durumunu Ferrari-McLaren-Mercedes olarak sıralayabiliriz ama söylediğim gibi takımların şu an ki durumları birbirlerine çok yakın. Bu 3 takımı ise Red Bull takip ediyor ama şampiyonluk şansları yok.
.
Ferrari geçtiğimiz sezon fişi erken çekmiş ve 2009 aracını geliştirmeyi bırakmıştı. Bu sezonun aracı üzerinde çalışmaya erken başlamalarının avantajını özellikle sezon başında iyi kullanacaklar gibi gözüküyor. Lastik korumanın çok önemli olduğundan bahsettim, Ferrari de bu noktada iyi iş çıkarmış gibi duruyor. Lastikleri sağlam tutmak, tur zamanlarını fazla düşürmeden çok daha fazla tur atmak ve hatta rakiplerden daha az pit stop yapmak anlamına geliyor. Son yıllarda geçmişi aratan dayanıklılık sorunu da ortadan kalkmış gibi ama tabii ki sezon içinde testlerden çok daha farklı şeyler görebiliriz. Yine de testler sezon için önemli ipuçları veriyor ve o testler de Ferrari’nin hız ile birlikte dayanıklılık konusunda da çok iyi bir noktaya geldiğini gösteriyor. Zaten iki dünya şampiyonluğu yaşamış olan Fernando Alonso da F10’un şu ana kadar kullandığı en iyi araç olduğunu söylüyor.

McLaren testlere çok iyi başlamasa da zaman geçtikçe çok daha iyi işler çıkarmaya başladı. Ferrari ile aralarında çok büyük fark olduğunu söyleyemeyiz, onlar da sezona fazlasıyla hazır gözüküyorlar. Sezonun başlamasına kısa bir süre kala yeni bir arka kanat kullanmaya başladılar ve bu kanat kurallara aykırı olduğu gerekçesiyle rakiplerden tepki aldı. FIA ise bu parçaya dün onay verdi ve diğer takımlar da bu kanat sistemini kopyalamaya mecbur oldukları yönünde açıklamalar yaptılar. Biraz geçtiğimiz sezonun difüzör tartışmalarına benziyor ama bu parçanın ne şekilde bir avantaj sağladığını açıkçası çok bilmiyorum.
.
Geçtiğimiz sezona damga vuran Brawn GP bu sezon Mercedes çatısı ve adı altında yarışıyor. Şimdilik Ferrari ve McLaren’in biraz gerisinde gibiler ama özellikle Schumacher ve tabii ki Ross Brawn faktörüyle sezon ilerledikçe çok da geride kalmayacaklarını rahatça söyleyebiliriz. Schumacher de testlerin başındaki açıklamalarının aksine gün geçtikçe aracın performansından daha memnun olduğunu söylüyor. Tur zamanları hala biraz geride gibi ama görünen o ki Mercedes’in neler yapabileceğini henüz tam olarak görmedik.


Schumacher, Alonso, Massa, Hamilton, Button ve hatta Vettel.. Bu üst düzey pilotları birbirlerine yakın performansa sahip araçlar üzerinde izleyeceğiz. Bu sezon belki de şahit olacağımız en güzel ve en heyecanlı sezon olacak. Pazar günlerimi yarışlara göre programlamayı özlemiştim, birçok kişi gibi ben de o eski heyecanı hissetmeye başladım..


Not: Bu yazıya antremanlar öncesinde başlamıştım. Bahreyn’de günün antreman sonuçları ile değerlendirmelerini burada ve burada görebilirsiniz.

Hiç yorum yok: