20 Şubat 2010 Cumartesi

Lille OSC 2-1 Fenerbahçe



Bilgisayar başına ancak geçebildim. Maç yorumu yapmanın bu saatten sonra bir anlamı yok ama maç blogda eksik kalsın istemiyorum.

Kabus gibi bir başlangıç oldu ama Wederson’un sıradışı ve muhtemelen ayağından çıkarken çok insanın “yapma” diye bağırdığı vuruşu kuvvetli rüzgarın da etkisiyle gol olunca kendimize geldik. Fenerbahçe Lille’den kötü bir takım değil, Perşembe akşamı da deplasmanda zor durumlara düşmedi. Rakibe goller dışında sadece Lugano’nun sakatlandığı pozisyonda ciddi bir gol şansı verdi. Fenerbahçe temponun yükselmesine elinden geldiğince izin vermedi ve Alex’in Güiza ile yakalayabileceği fırsatları kovaladı. İstenen oldu da, Lille’in bulamadığı netlikte iki pozisyon Güiza ile harcandı. Deplasmanda oyunun gidişatı bundan iyi olamazdı ama o iki pozisyon ve yine Güiza yüzünden başlamadan biten ataklar ortaya bu skoru çıkardı. Güiza artık iyice bitti. Kendine güveni yok, o iki pozisyonda muhtemelen ayakları titriyordu. Her şeyi geçtim, Alex’e de üzülüyorum. Onun için de katlanması zor bir durum ve zaten ilk pozisyonda o da zıvanadan çıktı.

Deniz’e her maç beddua edenler muradına ermiştir. İşte istedikleri oldu, Allah Deniz’in belasını verdi. O pozisyona kadar kötü oynamıyordu, hiç hata yapmamıştı ve ben performansından gayet memnundum ama rüzgara karşı oynarken aldığı riskin bedelini o ve takım ağır ödedi. Gol başka bir oyuncunun hatasından gelseydi bu kadar üzülmezdim. Volkan’ın da ilk golde hatası büyük, o açıdan gol yenmez. Özer’i de beğenmedim, ikinci devreye başlamasını bile beklemiyordum. Bilica rakibe pozisyon verilmeyince belki çok göze batmadı ama ben sorumsuz futboluna dayanmakta bazen zorlanıyorum.

Ben gollü bir beraberlik çıkacağını tahmin ediyordum ama Güiza istemedi. Bundan sonra mümkünse Kadıköy’de kesinlikle forma giymesin, bu bitmiş haliyle Kadıköy’de alacağı tepkiler sonrasında sahanın ortasında ağlayacak duruma gelebilir. Rövanş kolay olmayacak, Lille mutlaka gol bulacaktır. Rakip savunmaya baskı yaparak maça başlamanın doğru olacağını düşünüyorum, Kadıköy ortamında top çıkarmakta zorlanabilirler. Çok üst düzey tekniği olan ve baskıyı kaldırabilecek savunma oyuncuları yok gibi gördüm. Saraçoğlu’nun rakipte yaratacağı şaşkınlıkla Fenerbahçe ilk 20 dakikada bir gol bulursa çok rahatlar. Tur şansı oldukça yüksek ama neticede şu an arada 1 gol fark ve dolayısıyla ufak da olsa Lille’in bir avantajı var. Umarım Fenerbahçe yoluna devam eder, Liverpool karşısında şansımızı denemeyi çok istiyorum..

Hiç yorum yok: