3 Aralık 2009 Perşembe

FC Twente 0-1 Fenerbahçe


Twente iyi bir takım ve bu galibiyet de önemli bir başarı. 3 deplasmandan alınan 3 galibiyet var ve Fenerbahçe artık gruptan lider olarak çıkmayı da garantilemiş durumda. Gruplar belli olduğunda Fenerbahçe’nin altıda altı yapmasının mümkün olduğunu söylemiştim. Bu aşamada alınacak puanların UEFA sıralaması için büyük kar olacağını düşünüyordum. Son maçta rehavet kaynaklı bir puan kaybı olmazsa ki olmasına şaşırmam, grupları Fenerbahçe her açıdan çok karlı kapatmış olacak.

Takım dün top oynamak için istekliydi, beni en çok sevindiren nokta da bu oldu. Twente maçı çevirebilecek pozisyonlar yakaladı ama Fenerbahçe daha fazla pozisyon buldu. Bilica’nın bu takım için ne kadar önemli bir oyuncu olduğunu dün gördük, takımın çehresini değiştiriyor. Cristian dün şimdiye kadar izlediğimiz görüntüsünden farklıydı. Emre olduğu zaman savunmanın hemen önünde hatta bazen içinde oynuyordu ama dün onun bu görevi Selçuk’a verilmişti. Cristian’ı ise ileride daha çok gördük ve iyi işler yaptı. Hatta bence takımın en iyisiydi. Savunma görevlerini de aksatmadı, çok önemli bir pozisyonu kendini topun önüne atarak engelledi.

Mehmet Topuz’u sağ kanatta iki Kazım’a tercih ederim, dün fena değildi. Volkan’da ise bozulma var. Bu sezon geçtiğimiz yıllara göre en büyük farkı konsantrasyonunu kaybetmiyor olmasıydı ama 2-3 maçtır bu özelliğini yitirmiş gözüküyor. Gökhan’daki savunma arızaları da devam ediyor. Yine bir pozisyonda arkasına adamı çok kötü kaçırdı ama gol olacak topu çizgiden Carlos çıkardı.

Güiza’nın oyundan çıkarken sergilediği tavır sinir bozucu. Kredisi zaten yok, bu hareketlerle kendini tamamen bitiriyor. Zaten bir futbolcunun tepki gösterme amacıyla olmasa da oyundan çıktıktan sonra maçı izlemeden soyunma odasına gitmesi bana hep garip gelmiştir. Ben hayatta yapamazdım, arkadaşlara destek vermeyi de geçiyorum, hiçbir şey olmasa sahada olan biteni merak ederdim. Nasıl rahat ediyorlar, akılları hiç mi sahada kalmaz anlamıyorum.
.
Ligde kötü giden Fenerbahçe’yi belki de bu Avrupa maçı kendine getirecek. Cumartesi Eskişehir deplasmanından 3 puanla dönüldüğü takdirde camia da kendine gelecektir.

Hiç yorum yok: