8 Eylül 2009 Salı

Kısa Kısa..


Ofiste sakin günler geçirirken bir anda ortaya hiç hesapta olmayan bir iş çıktı ve ciddi bir yoğunluk başladı. Herhalde 1 ay kadar böyle gider ve Ekim ortası gibi normale dönmüş olurum. Muhtemelen o zamana kadar bloga fazla ilgi gösteremeyeceğim ama şimdilik akılda kalanları bir not edelim;
:
* Basketbol ile başlayalım, zaten bu dönemde en fazla üzüleceğim şeylerden biri şampiyonanın hakkını verecek kadar maç izleyemeyecek olmamdır. Galibiyetle başladık, bu çok önemli. Mental olarak çok güçlü bir takım değiliz, mağlubiyet ile başladıktan sonra ayağa kalkmamız çok zor olabilirdi. Maçın sadece son 6-7 dakikasını izleyebildim, özellikle Ender’in basketbolu beni etkiledi. Zor olan bu gruptan çıkamamak, önemli olan ise bir sonraki tur ama bu galibiyet çok önemliydi. Litvanya’yı yendiğimize göre diğer gruba 2 galibiyetle gitmemek için hiçbir sebep yok.
.
* Futbolda da kazandık ki zaten bunun aksine ihtimal veren de yoktu. Yediğimiz gollerden sonra bile puan kaybedeceğimizi hiç düşünmedim, rahat pozisyon buluyorduk. Estonya’ya karşı 4 kişinin oynaması yetti. Başta tabii ki Arda ve Tuncay, bu iki isme Emre ve zaman zaman Hamit de eşlik edince rahat kazandık ama Bosna Hersek karşısına bu orta saha ile çıkmamak lazım. Kazım zaten sakatlanmış, normalde olması gereken olacak ve Hamit sağ tarafa geçecektir diye düşünüyorum. Emre’nin yanına da Terim herhalde Ceyhun’u yerleştirecektir.
.
* Çarşamba günü Milli Takım Bosna Hersek karşısında hayati bir maç oynayacak. Ben kazanacağımıza fazlasıyla inanıyorum. Bu tip ölüm kalım maçlarından hep bir şekilde mutlu çıktık, yine çıkarız. Ondan sonrası bizi aşıyor, Bosna Hersek’in yapabileceklerine kalıyor ama ben İspanya’yı yenmelerine pek ihtimal vermiyorum. Euro 2008 öncesinde böyle değildim, Güney Afrika’ya gidemezsek çok üzüleceğim. Böyle bir şey olursa Fatih Terim eleştirilir mi ya da en azından birazcık sorgulanır mı merak ediyorum. Bosna Hersek ile bu hesaplara girmek durumunda kaldığımız için kimse sorgulamıyor, belki o zaman biraz ses çıkartırlar. Yerse..
.
* Portekiz ve Fransa kazanamadı. Fransa bir şekilde Güney Afrika’ya gelecektir ama Portekiz’in işi çok zor. İşin ilginç tarafı ise Portekiz’i dışarıda bırakacak takım İsveç değil, onların da önünde Macaristan yer alıyor. Ne yalan söyleyeyim Ronaldo’nun Dünya Kupasında forma giyemeyecek olması beni sevindirecek.
.
* Ama Messi’yi Dünya Kupası’nda izleyemessek çok üzüleceğim. Brezilya’nın kazanacağını tahmin ediyordum, bahislerim de bu yöndeydi. Sadece ilk yarıyı izleyebildim, devre arasında uyumuşum. Brezilya iyi bir futbol takımı, sadece üstün yeteneklerin topun peşinde koşturduğu bir grup değil. Dunga çok eleştirildi ama yarattığı takımı ben beğeniyorum. Maradona da işi Dunga gibi toparlayabilir mi emin değilim, onun yanlışları doğrularından fazla. Yanında Carlos Bilardo gibi bir futbol adamı varken bu durumda olduklarına inanmak güç, oysa ben bu kadro ve teknik yönetim ile 2010’dan Arjantin adına çok umutluydum.
.
* Adana’dan Livorno geçti ama ne yazık ki maçı sadece tribündekiler izleyebildi. Fotoğraflara biraz baktım, çok güzel bir organizasyon olmuş. Bu fikri yaratanların ve emeği geçenlerin ellerine sağlık. Bu klişeyi kullanmayı hiç istemezdim ama başka çarem yok, geceyi en iyi bu cümle özetliyor; Futbol asla sadece futbol değildir.
.
* Rezilliğe TFF müdahele etmişti, bir de uyarı gönderildi ama ben bu saatten sonra bir şeylerin gerçekten değişebileceğine inanmıyorum. Sadece işin şekli biraz değişip kılıfına uydurulacaktır. Bir de bu yüzsüzler utanmadan TFF’yi gönderdiği uyarıdan dolayı eleştiriyorlar.
.
* Galatasaray-Beşiktaş derbisinin Galatasaray biletleri bugün satışa çıktı. Blogda daha önce bahsettiğimiz artık klasikleşen sahneler tekrarlanmış. Sahurdan beri sırada bekleyenler bilet alamazken karaborsacılar onlarca bilet almış, polis ise onlara değil sırada bekleyenlere müdahele etmiş. Biletix, polis ve karaborsacılar zaten güzel bir ekiptiler, gün geçtikçe daha iyi işlere imza atıyorlar.

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

* 2010a gidemeyeceğimizi düşünüyorum ama Bosnayı mı yenemeyiz yada Bosna başka puan mı kaybetmez de ondan mı gidemeyiz bilmiyorum sadece his diyelim

* ronaldo gidemeyecekse 2010a messi de gidemesin o zaman kına yakıcam

* federasyon- ankara rezilliğiyse danışıklı dövüşte bunlar takip etmiyorum bile

* biletixin.... :D