27 Ağustos 2009 Perşembe

Beşiktaş ve Yabancı Transferi

TFF’nin sitesindeki değişiklikten sonra Delgado’nun kaldığını düşünmüştüm ama Arjantinli oyuncu ile kontratının dondurulması konusunda anlaşıldığına dair kesin haberler var. Haliyle bunun ardından Tabata söylentilerinin tekrar manşetlere çıkması da çok uzun sürmedi. Bazı yerlerden Van der Vaart ismi de geliyor ki pek inandırıcı bulmuyorum.

Beşiktaş zaten an itibariyle ligde kontenjan sorunu yaşıyor. Şampiyonlar Ligi için güzel bir 11 çıkartabiliyorsunuz ama lig için aynı şeyi söylemek mümkün değil, Bobo ya da Holosko’dan biri feda ediliyor. Herhangi bir taktik değişiklik için de Fink kenara geliyor. Bu şartlar altında Delgado’nun yerine alınacak yabancı oyuncu belki Şampiyonlar Ligi için faydalı olacak ama ligde hangi iki yabancı kenarda oturtulabilir bilemiyorum. Neticede iyi bir isim gelirse 8 yabancı da belli bir seviyenin üzerinde oyuncular olacak. Rotasyonu ne kadar iyi yaparsanız yapın yedek bekleyecek oyuncular mutlaka bir huzursuzluk yaratacaklardır. En azından kendi mutsuzlukları takımı da etkileyecektir. Mutsuzluğu geçiyorum taktiksel olarak da bir çözüm bulmak iyice zorlaşacak, Fink'i kenara koysan orta saha bozulacak. Savunmaya ya da Tello'ya dokunmak zaten pek mümkün değil. Delgado döndükten sonra ne olacağı ise ayrı bir tartışma konusu olur. İşin maddi boyutunu da düşündüğümde bence bu saatten sonra transfer edilecek kaliteli bir yabancı Beşiktaş’a sağlayacağı fayda kadar zarar da verebilir.
.
Yine de illaki bir yabancı oyuncu alınacaksa ben olsam Batuhan da kadroda kalmışken Bobo’yu satıp para kazanmaya çalışırım. Sözleşmesi hakkında fazla detay bulamadım ama eğer opsiyonu yoksa TFF’de bu sezon sonunda bittiği gözüküyor.

Bence Beşiktaş’ı olduğundan daha iyi hale getirmek için yabancı oyuncu transferi bir mecburiyet değil. Yabancılardan önce başka şeyleri değiştirmek üzerine kafa yormak daha faydalı olabilir.

Hiç yorum yok: