31 Temmuz 2009 Cuma

Fenerbahçe 5-1 Honved F.C.

Ölçü olmaz evet ama ben keyiflendim. Bazı temel şeylerin düzgün yapılması rakibin gücünden bağımsız olarak da yorumlanabilir. Ben dün sahada güzel bir “takım” gördüm. Böyle bir rakibe karşı özellikle Fenerbahçe gibi bir takımın ciddi oynaması çok olumlu bir nokta. Dün fark yakalanmışken bile rakip sahada yapılan presi, kanat değiştiren uzun pasları gördük. Durgun değil hareketli bir takım gördük. Arkadaşı ne yapacak diye izlemek yerine ona yardıma giden oyuncuları, bazen hızı biraz düşse de rakip sahada güzel bir pas trafiği gördük. Mücadele ve ciddiyet Fenerbahçe’li taraftarların bir süredir çok uzak olduğu iki kavram, bilet fiyatlarına rağmen tribünleri beklediğimden daha fazla dolduran taraftarlar Saraçoğlu’ndan mutlu ayrıldılar.
.
Güiza’nın gezginliği işe yarıyor. Boluspor maçında Deivid’in forvet oynamasıyla gördüğümüz birbirine yakın hatları bu maçta da gördük. İspanyol dün geçtiğimiz sezonun başındaki gibi istekli ve çalışkandı. Doğru yerlere gitti ve bu sayede kolay 3 gol attı. Roberto Carlos’un sakatlanması ise talihsizlik oldu. Andre Santos’un onun yerine sol beke, Santos’dan boşalan yere de Deivid’in geçmesi sol kanat etkinliğini çok azalttı. Oysa gole kadar geçen kısa zaman diliminde bu kanat çok iyi işliyordu. Deivid takımın en zayıf halkası gibi gözüktü, Andre Santos da bütün etkinliğini kaybetti.

Sol kanatın işlerliği azaldıktan sonra yük sağ kanat üzerine bindi. Kazım’da gerçekten bir ilerleme var, kendini biraz toparlamış. Gökhan ile o kanatta çok iyi iş yaptılar, keyif verdiler. Geçtiğimiz sezon Gökhan’ın sayısız deparını öldüren, varlığıyla onun performansını da düşüren Kazım Boluspor maçından sonra bu maçta da göz doldurdu. Geçtiğimiz sezon 50 metre depar atan Gökhan’ın önüne topu yuvarlamak yerine varyete peşinde koşardı, şimdi en azından önüne yuvarlıyor. Daha basit ve daha doğru işler yapıyor. Bu sayede dün bir gerçeği de tekrar görmüş olduk, Gökhan Gönül muhteşem bir oyuncu ve bence Emre ile birlikte dün takımın en iyisiydi.

Emre geçtiğimiz sezonun ikinci devresinde çok iyi bir performans sergilemişti. Bu sezona bıraktığı yerden de değil, birkaç basamak üzerinden başlayacak gibi gözüküyor. Uzun süredir ilk kez sezon öncesi kampı yaptığını ve bunun kendisin çok olumlu etkileyeceğini sürekli söylüyordu, haklıymış. Presi başlatan, kaptığı topları olumlu kullanan ve takıma tempo kazandıran isim hep Emre oluyor. Cristian ile de iyi bir ikili olacaklar. Maldonado’nun biraz iyisi yakıştırmalarıyla gelen Brezilyalıyı ben beğendim, Emre’nin arkasını iyi toparlıyor, iyi yer tutuyor ve topu da bence çok iyi dağıtıyor. Savunma özelliklerini bu rakibe karşı göremedik ama toplu oyunda ben onu çok başarılı buldum.


Dün oyuna kenardan dahil olan isimler Deivid, Mehmet Topuz ve Deniz oldu. Daha Özer, Edu, Bekir, Wederson, Selçuk, Uğur ve Semih gibi isimler var. Geride bıraktığımız sezondan sonra buna sahip olabilmek çok önemli bir avantaj. Gecenin Fenerbahçe adına olumsuz görüntüsü ise beklendiği gibi savunma oldu. Honved gibi bir takımın pozisyon bulamaması lazımdı. Daum’un takımında oynayacak bir Önder’den çok umutluydum ama bu umudum yavaş yavaş tükeniyor. Savunma toparlanmadığı takdirde izlediğimiz kadarıyla gol bulmakta pek zorlanmayacak Fenerbahçe’nin gol yemesi de çok zor olmayacak.

Hiç yorum yok: