23 Temmuz 2009 Perşembe

Fenerbahçe 2009-2010 Sezonu Formaları


Formalar çok başarılı.

Çubuklu zaten klasik, bu sezon tek fark Avea reklamı için çizgilerin bölünmüyor olması ki ben bunu hep istiyordum. Bu şekilde tasarlandığına sevindim. Maçlar için en büyük isteğim ise çubuklu forma altına beyaz şort giyilmesi, Fenerbahçe forması budur.

Kuruluş forması da 1-2 ufak değişiklik ile 2007-2008 sezonunun formatına dönmüş. O forma benim şimdiye kadar en çok beğendiğim formalardan biri olmuştu. Bu sezon formayı yakalı yapmışlar ve yakaya da lacivert atmışlar. Yaka olmasa sanki daha iyi olurdu. Adidas üç bandının gözükmesini istedği için bantlar da lacivert yapılmış. Çubuklu formanın şeritlerinin arkada devam ediyor olması ise çok güzel, isimler için boşluk bırakılmamış. Bu formanın ense kısmında da geçmişe ithafen Sarı Kanaryalar yazıyormuş.

Fotoğraflardan anladığım kadarıyla arma forma şimdiye kadar bu ülkede yapılmış en güzel forma tasarımlardan biri, belki de en güzeli. Koyu füme gibi bir renk (antrasit deniyormuş) ve formanın üzerinde arka fon olarak kullanılan bir Fenerbahçe arması harika olmuş. Yazılar ise neon renk ile yazılıyor. Bu forma da yakalı tasarlanmış ama beni bunda rahatsız etmedi, hatta daha güzel olmuş bile diyebilirim. Arşivlik bir forma.

Bu sezon iki de kaleci forması satışa sunuluyor. Birinin arma formadan tek farkı yazılar için neon yerine turkuaz tercih edilmiş. Satın alırken karar vermek zor olacak, bu alternatifin yakasız olması kafa karıştırıcı. Diğer forma ise klasik lacivert forma.

Formaların ortak özelliklerinden biri ensedeki etiket. Bayrak şeklinde tasarlanmış ve üzerinde Fenerbahçe marşı yazıyor, Barcelona misali. Formalar hakkında eleştirelecek tek şey var ki bunu forma özelinde yorumlamak anlamsız, Ülker reklamları. Reklamların forma yazılarıyla aynı renkte yazılması teselli ama nereye kadar o ayrı. Dün Hayatım Fenerbahçe bloguna sormuştum, sağolsun cevap vermiş. Sırttaki Ülker reklamı daha dün belli olmuş ve bu yüzden şu an satıştaki formalarda daha reklam yok. Ben bu fırsatı kaçırmamak için birazdan Cevahir Fenerium’a doğru yola çıkacağım.
.
Hayırlı olsun..
.
Edit: Arma formayı aldım, muhteşem. Kaleci formasının da armalı olanı güzel ama sadece çocuk forması vardı, normal bedenler için Ülker reklamı yazılmasını bekliyorlarmış. Mecburen lacivert kaleci forması aldım. Sade ve güzel bir şey.
.
Kuruluş formasında arkada Sarı Kanaryalar yazmıyor, eskisi gibi Fenerbahçe var. Hayatım Fenerbahçe vazgeçildiğini söylüyordu, haklıymış. Formanın arkasında ise ne yazık ki isimler için boşluk bırakılmış.

1 yorum:

Tunç Bozacılar dedi ki...

Son 5 senedir hep güzel hep güzel ... Ama turkuaz bana göre en iyisiydi ... bir de atkinsonlu lacivert ağırlıklı efsane forma vardır ki bu akılda fener ile ilgili birşeyler yer etmişse gerisini siz düşünün ... ayrıca sadelik nasıl oluyormuş anladık , beşiktaş özgün olmak istedi - fener çizgisini bozmadı . garip !