21 Temmuz 2009 Salı

Andre Santos & Cristian --> Fenerbahçe

Beklenen transferler sonunda gerçekleşti ve Fenerbahçe Corinthians'dan sol kanat oyuncusu Andre Santos ile ön libero Cristian Oliveira'yı renklerine bağladı. Beklenen transferler derken direkt olarak iki futbolcudan bahsetmiyorum, beklenen Brezilya'dan iki transfer yapılmasıydı. İsimleri tanımıyorum, haberi görür görmez web'de iki futbolcu hakkında fikir edinmeye çalıştım ve tabii ki bir yandan da Lambuja'nın yazacaklarını bekledim.

Futbolcular hakkında ukalalık yapmayacağım ama transferler doğru mevkilere geldi. Ben sadece beklentisi artan taraftarı memnun etmek için yanlış bir transfer yapılmasından korkuyorum ama sanırım idari kadro bundan etkilenmemiş. Hedefi olmayan ama ismi olan oyuncuları almaktansa başarıya herkes kadar aç, kazanmayı daha fazla isteyecek bu yaşta iki oyuncuyu almayı tercih ederim. Fenerbahçe taraftarına bu transferleri beğendirmek zor o ayrı. Yıldız oyuncuyu savaşmayacağı için eleştirenler bu iki oyuncuyu da yıldız olmadıkları için eleştirecekler.Edu, Lugano, Deivid, Nobre gibi isimleri eleştirdikleri gibi.. Yine de keşke bu iki futbolcu çok daha önceden, basında bu kadar isim çıkmamışken alınıp kampa getirilseydi de taraftar bu kadar büyük beklentiler içine girmeseydi. Şimdi ikisi de Fenerbahçe kariyerlerine 1-0 geride başlayacaklar.
.
Bu sezon dizilişin 4-2-3-1 olacağı belli olmuştu ve ihtiyaç duyulan iki mevkinin ön libero ile sol kanat olduğu da çok ortadaydı. Cristian iyi şut atması haricinde savunma özellikleri ağırlıkta olan bir oyuncuymuş, bu Emre'nin hücumu biraz daha fazla düşünmesi anlamına geliyor. Lambuja'da biraz da sert ve çirkef olduğu söyleniyor. O mevkide oynayacak oyuncu da yumuşak olmasın zaten, tercihim ve beklendim bu söylenenin doğru olmasıdır. Cristian'ı araştırırken Bild'de çıkan ve Werder Bremen'in oyuncuyu takip ettiği, 6 milyon € karşılığında transferi bitireceğini yazan bir habere de rastladım. Bu ne kadar referans olabilir bilmiyorum ama adı duyulmayan her adamı boklamadan önce iki kez düşünmek lazım.

Andre Santos da bazı kaynaklarda sol bek olarak nitelendirilse de Uğur'un yerine yerleşecek gibi duruyor. Corinthians ile oynadığı 64 maçta 18 gol atmış. Santos'un Konfederasyon Kupasında Brezilya ile iyi maçlar çıkarması, sonrasında da adının Juventus ve Milan ile anılması taraftarın ondan biraz daha fazla şey beklemesine yol açacak. Öyle ya da böyle turnuvaya aslarıyla gelen Brezilya'da ilk 11 oynayan bir adamı talipleri de varken Fenerbahçe'ye almak önemli bir transfer hamlesidir.

Bundan sonra bir de stoper alınacak gibi duruyor, belki bir de sürpriz bir yerli hamlesi gelebilir. Büyük bir ihtimalle Edu gönderilecek. Dün gece İHA Lugano ile anlaşıldığını yazmıştı, o kalırsa transfer de bu iki Brezilyalı ile bitmiş olacak. Neticede Fenerbahçe iki yerinde transfer yapmış gibi görünüyor, en azından ben öyle hissediyorum. Artık top Daum'da ve bence elinde sadece Türkiye için değil her iki kulvarda da mücadele edebilecek iyi bir kadro var.

1 yorum:

Bolat dedi ki...

Ben Bremen'in Christian'i istedigi yolundaki haberlere rastlamamistim ama sayenizde ögrendim...

Sayet bir bBild balonu degilse bu haber, sunu söyebilirim ki, kendi yöneticilerimize o kadar güvenmem ama, Bremen'in özellikle de yabaci transfer yetenegine cok güvenirim ve onlarin istedigi ve belki de maddi nedenlerle ulasamadigi bir oyuncunun kafadan cok iyi oldugunu kabul ederim... O bakimdan Christian icin de, baska bir Alman takimi da olsa bu kadar etkilemezdi ama sayet Bremen talip olmussa demek ki iyi bir futbolcuymus derdim, yargi olarak...