28 Mayıs 2009 Perşembe

Xavier Hernández i Creus


Xavi pres yaptığında ya da bir top kaptığında neden bilmem ama "Bu adam Alex'den teknik, inanılmaz bir olay" cümlesi sık sık ağzımdan çıkar. Zekasına ve yeteneğine hayranlığımız yıllardır var ama işin bu diğer tarafı insanı çok etkiliyor. Dün de onu en yakından takip eden ismin yaklaşık 1 km fazlası ile sahanın en çok koşan adamı Xavi'ydi.
.
Sabaha kadar Iniesta ile orta sahada top yapsalar sıkılmadan izlerim. Belki dünün etkisinde çok kaldım ama şu an aklıma izlediğim daha iyi ve uyumlu bir orta ikili gelmiyor.
.
Muhteşem futbolunun yanında ayrıca o önemli bir lider ve en az Puyol kadar büyük bir kaptan..

10 yorum:

Şen Şef dedi ki...

yaw kızacan ama bence dünyanın en iyi futbolcusu Xavi zaten, Messi değil, şöyle bakmak lazım: Messisiz Xavi mi, yoksa Xavi'siz Messi mi daha zayıf olur?

Arkhe dedi ki...

Bilmiyorum ki müdür, bazen içimden Iniesta demek de geliyor.. :)

Sorduğun soru çok bilinmeyenli denklem gibi, işin içine Iniesta'yı da hatta Eto'o yu da katıp aynı soruyu bir sürü kombinasyonla sorabilirsin.. Dünyanın en iyi futbolcusu diye Messi girmemin sebebi sezon başında Ronaldo-Messi tartışmalarını yaparken "Messi hele bir La Liga'yı ve Kral upasını kalsın, üzerine bir de CL kaldırsın ondan sonra konuşalım" diyen bazı arkadaşlara mesajdır.. :)

Dünyanın en iyisi hangi Barcelona'lı tartışılır, herkes farklı bir ismi söyleyebilir ama herhalde en iyi takımının Barcelona olduğu konusunda hepimiz aynı fikirdeyiz.. :)

Adsız dedi ki...

alex den teknik derken?? :) xavi nin yanında esamesi bile okunamaz alex in yahu :D ayrıca kaptanlık konusunda ise zaten aynı altyapı döneminin oyuncuları oldukları için xavi iniesta ve puyol doğal kaptandır bu takımda 1. puyoldur elbette ondan sonra da xavi gelir.

Arkhe dedi ki...

Neden benim söylediklerime muhalefet eder gibi bir havayla yazmışsın anlamadım ama söylediklerimi biraz daha açayım. :)

Fenerbahçe'liyim ve Alex benim için çok özel bir yetenektir. Ve tabii ki Alex koşmaz. Xavi'yi görünce de aklıma Alex gelir, Alex ile Aurelio'yu karıştırmışlar ve Xavi olmuş deriz. Yani burada aslında bir Alex-Xavi karşılaştırması falan tabii ki yok..

Barcelona'da kimin ne olduğunu, neyi ne zaman yaptığını çok iyi biliyorum. Kaptan olmak var, bir de "en az Puyol kadar Büyük Kaptan" olmak var. Bu iki kavram arasında da fark var ki o cümleyi Iniesta için değil Xavi için kurabiliyorum..

Gaizka Mendieta dedi ki...

maçtan önce yazmıştım kilit adam olucaklar İniesta'yla diye.öyle de oldu :) Maçtaki performansları da muhteşemdi..yalnız Xavi bi başkaydı yine...

Gayriciddimilliariza dedi ki...

sevgili soğanlar,haftalar önce koptunuz ama konular içerisinde bir süper lig var

Arkhe dedi ki...

Sen şampiyon olmadan önce blogun varlığını nasıl unutmuşsan biz de normak olarak Süper Lig'in varlığını unutup, maçları izleyemeyecek duruma gelebiliyoruz..

Gayriciddimilliariza dedi ki...

Ben takipçisiyim blogun sürekli.Ama avrupa futboluna uzak ve ilgisizim.blogda bu anlamda yeni konular girildiğini görüp TSL göremeyince buna dikkat çektim.

Arkhe dedi ki...

Nasıl bir tempoda çalıştığıma inanamazsın.. Kariyerimde böyle bir dönem geçirmedim..

Arkhe dedi ki...

En azından bir Efes maçına gitsem yeter.. Ülker adı geldikten sonra ilk maçım olacak.. Solomon sağolsun..