17 Nisan 2009 Cuma

UEFA Kupası Çeyrek Final Sonuçları

Yine bir UEFA Kupası akşamı, yine sinir bozukluğu ve yine "ah ulan ah" ile başlayan bir sürü cümle.. Olsun ama bizim de dünya derbimiz var..

Dynamo Kiev 3-0 PSG
Marsilya 1-2 Shakhtar Donetsk
Manchester City 2-1 Hamburg
Udinese 3-3 Werder Bremen

Hiçbir maçı izleyemedim, yayın olup olmadığını bile bilmiyorum. Gecenin sürprizi benim için Dinamo Kiev oldu. Maçın golsüz berabere biteceğini tahmin ediyordum, eşitlik bozulursa da bunu PSG'nin yapabileceğini düşünüyordum ve umuyordum ama ev sahibi maçın hemen başında golü bulmuş, 10 dakika sonra da ikilemiş. Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla da tribünde de güzel bir ortam yakalamışlar, sanırım zaten zor olan deplasmanı çıkılması imkansız hale getirmişler. Diğer Ukrayna-Fransa eşleşmesinde de gülen taraf Ukrayna takımı oldu, Shakhtar sahasında 2-0 yendiği Marsilya'yı deplasmanda da 2-1 yendi. Lucescu yolunda devam etti, Gerets asıl büyük hedefinin peşinden koşmak için ülkesine döndü. İki Fransız takımının da eleneceğini tahmin etmiyordum, sanırım lig mücadelesi ağır bastı.

Hamburg da yoluna devam ediyor, ilk maçı 3-1 kazandıktan sonra bu Manchester City karşısında turu vereceklerini düşünmüyordum. Maçın başında öne geçmişler ama 2. devrenin hemen başında da skor 2-1'e gelmiş. İngiltere'nin stad atmosferinde City işleri belki değitirşebilirdi ama 76. dakikada Dunne kırmızı kart görünce zoru başaramamışlar. Diğer mücadeleyi izleyemediğim için ise çok üzgünüm. Gökhan İnler takımını öne geçiriyor ama ona cevabı Diego veriyor. Udinese maçı en azından uzatmaya götürecek 3-1'lik skoru henüz 38. dakikada yakalıyor ama işte yine Diego, bir gol daha atıyor ve Udinese'nin umutlarını iyice azaltıyor. Bir gol de Pizarro atmış ve maç 3-3 bitmiş, bu turda 4 gol atan Diego bir de penaltı kaçırmış.

Yarı finalde iki Alman ve iki Ukrayna takımı birbirleriyle karşılaşıyor. Shakhtar ve D.Kiev normal şartlarda benim için pek fark etmez ama sanırım Lucescu'nun finale gelmesini tercih ederim. Hem malzemesi bol olur hem de Shakhtar'da kalıcı olma ihtimali herhalde artar. Türkiye'de bir daha çalışmasını şahsen istemiyorum. Diğer eşleşmeden kimin geleceği de benim için çok önemli değil ama illa bir tercih yapmam gerekirse Werder Bremen'i isterim. Kadıköy'deki final pek hayal ettiğimiz gibi olmayacak, gerçi bir Ukrayna takımı geleceği için çok mutlu olan hemcinslerim var ama ben bir Alman-Fransız ya da İngiliz-Fransız finalini tercih ederdim. Kısmet diyelim, umarım en azından sıradışı, kolay kolay unutulmayacak bir maç izleriz.

1 yorum:

Şen Şef dedi ki...

Hayır kardeşim ben hiçbir yayın bulamadım, yoktu. Anlam veremedim hatta. Fakat Dinamo Kiev'e gel. Alman-Ukran finali İstanbul'a hoşgelsin. Güzel kızlarını evde bırakmasınlar bizden korkup. Hepimiz Almanız, hepimiz Ukranız.