6 Nisan 2009 Pazartesi

Öteki Futbol


Fulham deplasmanında Liverpool'un puan kaybına kendimi hazırlamıştım. Milli maç ertesi olması, Liverpool'un daha önce de okyanusu geçip derede boğulmuş olması beni korkutuyordu ama uzatmada Benayoun galibiyeti getirdi. Maçı izleyemedim ama özetlere baktığımda "galiba bu iş bu sene olacak" hissini çok güçlü almışken ertesi gün Manchester United'ın son dakika golü hevesimi kursağımda bıraktı. Golü atan Macheda 1991 doğumlu bir İtalyan, Lazio'nun altyapısından bulup almışlar. Bir yerde bu sezon gol atan en genç oyuncuların listesini gördüm, ilk üçte iki 17 bir de 18 yaşında oyuncu var ve üçü de Manchester United oyuncusu. Arsenal ve Chelsea de kazanarak takiplerini sürdürdüler, Arsenal'de Fabregas ve Walcott da geri döndü, artık yüzler gülüyor. Premier League'de yapabilecekleri fazla bir şey yok ama bu dönüşler Şampiyonlar Ligi için çok önemli.
.
La Liga'da Barcelona ve Real Madrid yine kazandılar. Barcelona maçını izleyemedim, fazla yorum yapamayacağım ki zaten şampiyonluktan bir an bile zerre şüphe duymadım, hala da çok eminim. Real Madrid'i izledim, ilk devre ortada yoklardı ama 2. devrenin başında buldukları golden sonra fena oynamadılar. Ben yine de El Classico öncesinde Real Madrid'in puan kaybedeceğini düşünüyorum, kaybetmezlerse de tek ufak umutları Barcelona'nın Şampiyonlar Liginde sonuna kadar yürümesi olabilir.
.
Juventus cephesinden şampiyonluk için az da olsa umutlu demeçler okuyorduk ama herhalde artık pek görmeyeceğiz. Bu hafta Chievo'ya sahalarında son dakika golüyle 2 puan bıraktılar ve Inter de Udinese deplasmanında bir şans golüyle kazanınca fark 9'a çıktı. Inter artık sezon bitsin diye bekliyor, Adriano da sıkılmış olacak ki Brezilya'dan geri dönmedi, gündeme de biraz hareket katmış oldu. Sezon başında Adriano'nun sezon sonunu göremeyeceğini söylediğimde Mourinho'nun onu kazanacağını söyleyenler vardı, sezon içinde her gol attığında da kulaklarımı çınlattılar, onlara selam olsun. Şampiyonlar Ligine katılmak için mücadele eden dört takım da bu hafta maçlarını kazandı. Milan biraz daha rahat gözüküyor ama benim Şampiyonlar Ligi için gönlümden geçen iki takım Genoa ve Fiorentina.
.
Almanya'da mücadele aynı güzellikte devam ediyor, Wolfsburg bu hafta Bayern'i beşledi. Klinsmann'ın önümüzdeki sezon takımın başında kalma şansı iyice azalıyor. Hep ilk dört takımın puan aralığından bahsediyorduk, bu hafta da ilk dört üç puan aralığına sıkışmış durumda ama bu takımların 3 puan arkasından Stuttgart, onun da arkasından Hoffenheim geliyor. Gerçekten muhteşem. Fransa'da da buna benzer bir görüntü var. Lyon Şampiyonlar Liginden elendi, ligi kaybedeceğini düşünenlerin sayısı herhalde çok azdır ama burada da ilk 5 takım 4 puan aralığında sıkışmış durumda. Fransa ve Almanya'da mücadele, daha sert geçmesi beklenen diğer büyük liglere kıyasla çok daha heyecanlı geçiyor ama benim onları her hafta takip edecek duruma gelmem için bu bile yeterli olmuyor.

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

ballı man u
ballı lpool