7 Nisan 2009 Salı

Meşaleler Zamansız Yandı


Beşiktaş-Kayserispor maçı öncesi olanlar biliniyor, çok yerde yazıldı ve çizildi. Polisin kullandığı orantısız güçten bir de ben bahsetmeyeceğim, üzerine söylenecek fazla bir şey olduğunu sanmıyorum. Bu ülkenin polis gücü ne yazık ki bu, 1 Mayıs’ları ve futbol maçlarını geçiyorum çok masum protestolarda bile ne kadar kontrolden çıktıklarını defalarca gördük.

Ben işin diğer tarafına da bakmak istiyorum. Bence gereksiz ve yanlış bir organizasyondu. Beşiktaş futbol takımı sinirden, stresten uzak devam ediyor. Rakipleri sorunlarla boğuşurken onlar içkili yemek organizasyonları düzenliyorlar, rahat bir ortamda maçlara çıkıyorlar ve iyi de gidiyorlar. Bu tip organizasyonların takım üzerinde baskı yarattığını daha önce Beşiktaş’da gördük ki zaten Mustafa Denizli de bunu maç sonrasında dile getirmiş ve gerildiklerini söylemiş. Stada geç varıp ısınma süresinden kaybettikleri 15 dakika da ayrı bir olay.


Bunun dışında bir de kanunlar var. Meşaleyi sevmeyen herhalde yoktur ama yasaların nasıl uygulandığını görüyoruz. Mesela ilk aklıma gelen olay Vamos Bien üyelerinin Santos’un serbest bırakılması için yaptığı ufak gösteride yakılan meşaleler yüzünden gözaltına alınması, yani stad dışında bile meşale yakmak ne yazık ki artık suç kapsamında. O organizasyonu planlayanların bunu bilmediğini sanmıyorum, emniyet ile temasa geçmemeleri hata olmuş. Emniyetin de böyle bir organizasyondan haberi olmadığına inanmıyorum, onlar da uyarıyı baştan yapabilirlerdi. Asıl olay meşale de değil zaten, duyduğum kadarıyla polis müdahelesi meşalenin yanmasından dolayı değil trafiğin aksatılmasından dolayı olmuş. Yanlış anlaşılmasın, polisin müdahelesindeki orantısız güç kullanımını haklı çıkarmaya çalışmıyorum ama İstanbul’un en önemli yollarından birini de takımı stada biz götüreceğiz diye canınız isteyince kesemezsiniz. O yol da öyle böyle bir yol değil, belki de İstanbul’un en çok araç geçen yolundan bahsediyoruz. He şampiyon olunur o ayrı, izinler de alınır ve yol kapatılır. Mesela 100. yılda buna benzer bir organizasyon olmuştu ve bir sorun olduğunu hatırlamıyorum.

Bu organizasyon haberini duyduklarında çok rahatsız olan Beşiktaş’lı arkadaşlarım vardı, rahat giden takımın huzurunun kaçmasından ve puan kaybından korkuyorlardı. Puan kaybedilmedi, huzurlar da kaçmadı ama gereksiz bir maç öncesi yaşandı. Bugün Beşiktaş’ın ceza alması gerektiğini yazanlar olmuş, Ankaragücü’ne saha dışında çıkan olaylardan dolayı verilen ceza hatırlatılmış. Dertsiz başa dert çıkarmak bu olsa gerek, cezanın söz konusu olacağını düşünmüyorum ama ilerleyen haftalarda bu maçın öncesi yine gündeme getirilecektir. Neticede bence gereksiz ve zamansız bir iş yapıldı. Bu tip organizasyonlar yerinde ve zamanında yapıldığında güzel oluyor yoksa çok bir anlamı kalmıyor, taraftar mastürbasyonundan öteye gitmiyor.

2 yorum:

yazarımız yıllık izinde dedi ki...

heyecanlı,renkli,etkili ve takım açısından riskliydi.bundan öncede boğazın 2 yakasından siyah beyaz çekimi falan gibi organizasyon olacaktı.oldu mu bilmiyorum.bu zamansız showların bir tek nedeni var. takım iyi gidiyor ve taraftar geride kaldı.kendini göstermesi için kapalı yetmemeye başladı.bu da iyi tuttu.hele polisin müdahalesi artı prim yaptı ve maç geçen haftalara oranla gölgede kaldı.

Pamukk dedi ki...

çarşı duymasın bu yorumu