12 Ocak 2009 Pazartesi

Türkiye - İspanya maçı Ali Sami Yen'de




1 Nisan'da Milli Takımın İspanya arasında oynanacak maçın yeri Ali Sami Yen olarak belirlenmiş. Daha önce bu maçın Kayseri'de yapılan yeni stadda oynanacağı yönünde haberler çıkıyordu ama ne yazık ki inşaat bitmiş olmayacakmış.

Milli maçların Anadolu'da oynanmasının tribün desteği ve ortam olarak çok daha iyi olacağını düşünürdüm ama eğer seçilen şehir İstanbul ise milli maçlarda benim tercihimin de Saraçoğlu olduğundan bahsetmiştim. Sebeplerim ortada, bu ülkenin milli takımının oynadığı stad olarak yurt dışında Ali Sami Yen'in gözükmesi beni rahatsız ediyor. Torres'ler, Casillas'lar, Xavi'ler gelecekler ve biz onları Mecidiyeköy'de, o eski soyunma odalarında ağırlayacağız, o eski koridorlardan yürütüp o eski tünelden sahaya çıkartacağız. Maçı yayınlayan yabancı kanallar olacaktır, özetleri ise onlarca kanal gösterecek ve bu kanallardan maçı izleyenler Türk Milli Takımı'nın stadı olarak Ali Sami Yen'i görecekler. Bir Bulgaristan gibi, belki bir Bosna Hersek gibi gözükeceğiz. İnönü Stadı olsa da hoşuma gidebilirdi, en azından konumu ile dünyada eşi yok ama Sami Yen'i anlayamıyorum.

Bilmiyorum belki yanlış bir yaklaşımım var ama sponsorlara dağıtılan biletlerin, Milli Takım seyircisi diye bir kültürün olmadığı ülkemde tribün desteği bazında İstanbul stadları arasında bir fark olmuyorsa stad seçerken benim kriterim ülke imajı olurdu. Bu tercihin futbolculara ait olduğuna da inanmıyorum ve Ali Sami Yen'i seçenlerin kriterinin ne olduğunu merak ediyorum.

2 yorum:

Gokhanson dedi ki...

Bence fatih terim varken inönü stadında bir daha maç yapılmayacaktır...

Patasana dedi ki...

Fazla düşünmeye gerek yok aslında. Tamamen Terim komplosu. Karşındaki İspanyada olsa Kadıköy ya da İnönü de tepki alır. Yuhlanmayacağı tek yer ise ne yazıkki Sami Yen...