4 Kasım 2008 Salı

Formula 1 Grande Premio do Brasil 2008

"Herşeyi böylesine zorlu hava koşullarında mükemmel olarak yerine getirdik. Yarıştaki performansımdan gurur duyuyorum, takımdan büyük gurur duyuyorum"

"Burada bize destek veren, bugüne kadar hiç görülmemiş şekilde, yüzde 100, beklediğimden bile çok daha fazla destek veren insanlarla gurur duyuyorum"

"Benim için çok duygusal bir gün. Herşeyi mükemmel yaptık fakat Lewis, Glock'u geçti, gerçekten çok duygu yüklüyüm, fakat yarış işte…"

"Bir puanla kaçırdık. Nasıl kazanılacağını da, nasıl kaybedileceğini de biliyorum. Bu, hayatımın bir sayfasıydı. Şimdi bugünden çıkaracağımdan dersler olacak."

"Umarım gelecek yıl şampiyonluk mücadelesi için yine burada oluruz. Fakat bu çok önemli bir tecrübe ve hayatımın önemli bir parçası oldu"

"Herkesin işini çok iyi yaptığını düşünüyorum. Herkes hedefleri başarmak için kalpten çalıştı. Bazen işler istediğimiz şekilde olmadı fakat yarış bu, sporda herşey oluyor. Markalar klasmanında şampiyon olduğumuz için mutlu olmalıyız. Bu çok önemli"

Felipe Massa

***

Glock'a küfür etmekten başka söyleyecek çok fazla şey yok, kısmet.. Bütün sene yaşanan şanssızlıklardan ve basit hatalardan tekrar bahsetmeye de gerek yok. Todt ve Brown’sız mücadele edilen bu geçiş döneminde bu kadar çok saçma puan kaybedip de hala takım şampiyonluğunu kazanmış olmak arabanın ne kadar üstün olduğunu gösteriyor.

Kimi’nin şampiyonluk umutları tamamen bittikten sonra olanları bir kenara ayırırsak Ferrari bütün sezonu çift pilota aynı derecede önem vererek götürdü. Mclaren’e karşı pilotlar şampiyonasında en büyük dezavantaj buydu. Buna rağmen sezonun ikincisi olan Ferrari pilotu şampiyondan bir yarış fazla kazandı ama sıfır çekilen yarışlar kazananı belirledi. Massa kendi evi Brezilya’da şampiyon olsaydı daha da güzel olacaktı ama yine de son 10 senede 8. şampiyonluğu alıp ezeli rakibin şampiyonluk hasretini 10 sezona çıkartmak güzel.

Nice 10 senelere..

Hiç yorum yok: