28 Kasım 2008 Cuma

Biletix & İstanbul Valiliği


Görev süresi boyunca bir çok rezil uygulamaya imza atan İstanbul Valiliği tribün uygulamaları ile de hepimizin tepkisini çekmiştir. Fenerbahçe-Beşiktaş maçına bilet almak isteyeceklerin tek gişe uygulamasından dolayı neler çekeceğinden bahsetmiştik, yanılmamışız.

Aşağıda sıradan bazı arkadaşların söyledikleri ve forumlarda yazılanlar, burada da ufak bir video var.
.
* Stadın önünde sırada en önde olmamıza rağmen ezilme tehlikesi geçirip sıradan çıktık sonra da çevik kuvvet geldi zaten, ben 9.30 gibi sıradan çıkarken 3 bin kişi falan vardı.

* Bir koçan bilet çekmece altı yapılarak, bilet bitti dendi. Biletlerin büyük bi kısmını karaborsacılar kapattı.. İzdihamdan yara almadan kurtulan arkadaşlar evlerie giderken, yaralıların ayakta tedavileri sürüyormuş.

* O biletlerin tek bir yerden çıkmasını sağlayanlar, sizlere ne kadar küfür etsek az ulan ! Ne olacak, illa birileri ölmeli mi? Kafa gözler dağılmalı mı ? İnsanlar bir uğura canlarını hiçe saymalı mı ? Bir polis kontrolü sağlamak bu kadar zor mu ulan he, bu kadar zor mu ? Pardon ya ne polisi, onlar bazılarının "kankisi" (!) Kan kardeşler, can dostları onlar... Neler döndüğünü her sene, her çilede görüyoruz.

* 5.30'da gidip bilet alamayanlar olmuş. Polisler biletin dağıtılmasına 10 dakika kala gelip dağıtmışlar sırayı.

* Önümde 2 kişi kala çevik kuvvet geldi benim önmdeki gişeyi kapadı ve herkesi dışarı çıkarttılar. Millet polis polis diye bağırdı, polis geldi dozer gibi biçti ortalığı ve olan bize oldu. 11'e kadar çay içip taraftarın birbirini yemesini seyrettiler, sonra kahvaltı faslını bitirince müdahele ettiler.

* 10'da çıktı biletler saat 10'dan 11 e kadar toplasan 20 kişi almıştır ve o 20 kişi gişeyi 1 saat meşgul edip fena vurgun yaptılar. Çoğunun elinde tomar tomar kimlikler ve fotokopilerle işi bitirdiler ondan sonra toplasan 700 kişi anca bilet alabilmiştir.
.
* 5 senedir kadıköy deplasmanına gidiyorum, bir tek seyircisiz olana gitmedim doğal olarak. Bu 5 sene içerisinde Kadıköy'de gördüğüm tayfanın %90 ı bilet alamadı. Ben saat gece 4 te ordaydım. Bilet yerine kaşım açıldı. Bir kişi komaya girdi. Bir kişinin ayağı, bir kişinin de kolu kırıldı. Bir daha herhangi bir derbinin bileti İnönü'de satışa çıkarsa ben yokum.
.
Edit: Sıradan eve gelen yakın bir arkadaşım aradı. Söylediğine göre tek gişe kararını iki kulüp arasında anlaşarak almış. Sırada çıkan olaylardan dolayı Migros'ların ve Biletix'in baskısı ile böyle bir karar çıkmış.
.
11:00 gibi polis güzel bir tek sıra yapmış ama 20 dakika sonra biletler bitmiş, elinde yüzlerce fotokopiyle semtin çocukları bilet alıyormuş. Semtten bildiğimiz adamlar karaborsa yapıyordu diyor, diğerleri de biletleri abilere götürüyormuş. Sıradan çıkmak isteyip izdihamdan dolayı çıkamayan ve ağlayan insanlar varmış, tribün gruplarından bile birbiriyle kavga eden olmuş.
.
Söylediği son şey ise; "Bilet için çok sıraya girdim, çok izdiham gördüm ama böylesini görmedim.."

Hiç yorum yok: