31 Ekim 2008 Cuma

Michael Skibbe




Deplasman fakiri, sakatlık mağduru bir hoca. Bir yerlerde birşeyler var. Bir iyi, bir kötü mü Galatasaray? Yoksa hep kötü de rakip mi belirliyor sonucu? Kafamız karışık. Futbolcuların performansları dalgalı, defans yerlerde sürünüyor; forvet gol atarken kadro yıldızlar topluluğu, gol atamayınca Skibbe'nin hatası oluyor. Bu kadar abuk goller yiyen ve puan kaybeden bir takımın hocasının eleştirilmemesi söz konusu bile olamaz öte yandan. Taktik veya oyuncu seçiminden öte bir tıkanıklık var, bu da kesin. Moral ve beklenti yönetimi, motivasyon ve kararlılık çizgisi oturmamış gibi değil mi? Hoca bunlardan ne kadar sorumludur ve bu orana göre hoca seçilmiş midir mevcut kadroya uyacak?


O zaman Adnan Sezgin ve ekibine ne demeli? Onların suçu var mıdır bu durumda? Yönetim iyi yönetebiliyor mudur çalışanlarını? Başarılı olmaları için oluşturması gereken şartları sağlıyor mudur?

Yalnız bizim kültürümüz Juande Ramos kaldırmaz. Kaldırsın diye de demiyorum bunu. Ama Rijkaard'ın Barcelona'da yaşadığı gibi bir macera da yaşayamayacak büyük ihtimal Skibbe Türkiye'de. Hani herkes hatırlıyor zaten ama, ilk sezonunda yerlerde sürünen düşme hattında haftalar geçiren, sezon sonuna doğru çıkışa geçen, ve sonraki iki sene rüzgar gibi esen, herşeyi kazanan Barcelona macerası. Onda ve Galatasaray'da o potansiyel var mı yok mu konusu bu yazının anafikri değil, onu geçersek, futbolcuların en başta böyle bir dönemde ona inanmaya devam etmesi uzak ihtimal. Bunun sebeplerinden biri hocanın ismi ve kariyeri. Madem öyle, o zaman yönetim daha 5 ay önce getirdiği adamına sahip çıkar, elini güçlendirir, işini yapabilmesi için yardımcı olur, he mi? Hee ya.

Sevgili arkadaşımız Özgür uyandırmıştı beni Ümit Davala operasyonundan bahsederken. Belki de idareciler her türlü ilgiyi, uyarıyı, desteği vermişti ama bir türlü olmamıştı. Evet ya belki de öyleydi. Belki günahsız bir onlardır klüpte.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yazıyı falan okumadım yorumum slogana.. "kabuğu soyunca hepimiz aynıyız" bunu kitabın sonuna koyuyorum ve kitabı bloggerlara adıyorum.. çok etkilendim..