7 Ekim 2008 Salı

Hayat Devam Ediyor..

Beklenen oldu ve Ertuğrul Sağlam ne yazık ki istifa etti. Gerçi yerine adam arandıktan, tribüne yönetim tarafından protesto ettirildikten sonra istifa etmese de olmazdı, bu şartlar altında doğrusunu yaptı. Sebebinden emin olamıyorum ama ben üzüldüm.

Beşiktaş yönetimi Ertuğrul Sağlam’dan çok daha faydalı olabilecek isimleri de daha önceden harcamıştı, Ertuğrul’un harcanması çok da garip değil. Gönderiliş şekli yani daha gitmeden yerine adam aranması, tribünün üzerine salınması, tazminatından kurtulmak için istifaya zorlanması bile bana garip gelmiyor ama tribün grubunu geçtim standart taraftarın da istifa istemesini anlayamıyorum. Ertuğrul Sağlam Beşiktaş’ın başında çok iyi işler yaptı, doğru yoldaydı diye bir iddiam yok, benim de yanlış bulduğum bir sürü kararı oldu ama bu takımın başına gelen Tigana ve Del Bosque gibi büyük isimlerin bile hatalar yapması, Beşiktaş’a futbol oynatamaması bana garip geliyor.

Yönetimin teknik direktör üzerinde nasıl bir etkisi ve baskısı olduğu belli değil, Ertuğrul Sağlam’ın hangi kararları kendisinin aldığı da belli değil. Beşiktaş’da bu yönetimin altında çalışan bir teknik direktörün yaptığı işin yorumlanmasının sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Terlik kavgasında ve sonrasında alınan yönetimsel kararları zaten geçtim ben transferleri onun yaptığından hatta kadroya alacak futbolcuları bile özgürce seçtiğinden şüpheliyim. Mesela Sivok ve Zapo transferleri sonrasında çıkan Olgun Peker söylentileri hatırlıyorum. Fahri’yi ya da Koray’ı gönderen Sağlam olmayabilir. Holosko’yu, Tello’yu alan da o olmayabilir. Bobo’yu belki sezon başında satmak istemiştir ama yönetim kalsın demiştir. Bunların gerçek olması kimseyi şaşırtmaz herhalde. E o zaman bu şartlar altında Ertuğrul Sağlam nasıl suçlanabilir ki? Benim suçladığım tek nokta var, ben bu istifanın çok daha önce gelmesini beklerdim hatta zorla Ali Gültiken yerine Sinan Engin getirildiğinde ayrılmasını dilerdim ama sonuçta adam Beşiktaş’lı, gitmek istememesini de anlayabilirim.

Neticede Süper Ligde oynayan her takımı eleyebilecek Metalist Kharkiv karşısında alınan mağlubiyet, her türlü sürprizin normal sayılabileceği Olimpiyat stadında alınan İBB beraberliği ile ligde rakiplerinden çok daha iyi durumda olan Beşiktaş’ın teknik direktörü taraftarın da isteğiyle yönetimi tarafından istifaya zorlandı ve bu sene de bence çöpe gitti. Bu sene çöpe gitmese de şampiyonluk gelse ne fark eder, Beşiktaş hızla kaybettiği değerlerinden büyük bir parçayı daha kaybetti. Sinan Engin o kulüpten maaş almaya devam ederken Ertuğrul Sağlam veda etti.

Basın toplantısında ağır konuşmasını, herkesin ne mal olduğunu ortaya dökmesini isterdim ama adam olduğu için bunu yapmamış, sadece anlayana güzel mesajlar vermiş. İki cümle de “Beşiktaş’ın cesur kalbi” için etseymiş fena olmazmış ya neyse..

Umarım bundan sonra çok iyi bir teknik direktör kariyeri yapar.

Ne de olsa hayat devam ediyor..
.
.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yazı çok güzel eline sağlık :)

ertuğrul sağlam'ın yolu açık olsun.. umarım çok başarılı olur.. umarım çok pişman oluruz onu gönderdik diye. demirören yönetimi ve sinan engin dursun daha yerlerinde. aman koltuklarını bırakmasınlar. beşiktaş'ı daha nasıl küçültebiliriz, nasıl yok edebiliriz diye devam etsinler. çarşı da kına yaksın.

Tuner dedi ki...

Bir adam adamsa eğer, kendi adamlığını kendi anlatmaz.Anlayana...