28 Eylül 2008 Pazar

İ. Büyükşehir Belediyespor 1-1 Beşiktaş

Ertuğrul Sağlam'ın doğru olduğuna inandığı sisteme ne kadar tutunabileceğini sezon başında merak ediyordum, ödünler vermeye başladı bile ve bence yanlış yapmaya başlıyor. Tek forvetli dizilişten vazgeçtiği anda Beşiktaş geri düşmeye başlayacaktır. Bir de takımı bir gol atıp öne geçtiği anda hemen değişiyor. Geçtiğimiz hafta Antep karşısında görülen şey bu akşam İ.B.B. karşısında da görüldü, golü erken buldular ama sonra oyunu kendi sahalarında kabullendiler. Belediye birkaç net pozisyon harcarken Beşiktaş yan toplar haricinde pek pozisyon bulamadı, bir duran top sonucunda da kalesinde golü gördü.

Bobo maça kenarda başladı ama 2. devre taraftar sahada onu görmek istedi ve bu yönde bağırdı. Bu maçtan sonra artık Bobo'yu kesmek kolay olmayacak ki ben buna çok da eleştirilecek bir hata gözüyle bakmadım sadece tercih dedim ama kenarda İ. Toraman otururken sakatlanan Sivok'un yerine Gökhan Zan'ı alması Ertuğrul Sağlam için yenen bir gol ile bedelini ödediği bir hata oldu. Beşiktaş hangi yabancıyı kenarda oturtsa sorun olacak gibi gözüküyor, önümüzdeki hafta Sivok oynarsa sıra Tello'ya gelecek gibi duruyor ama o da çözüm değil, bu sefer de sol kanatınızı Üzülmez-Aydın ya da Serdar ikilisine emanet edilmiş olacak. Kısacası Beşiktaş belli ki her hafta bir şeyler denemeye devam edecek.

Tabi yarın bunlardan çok verilmeyen iki gol konuşulacak. İkinci pozisyon bence açık faul ki Nobre'de faul yaptığını maçtan sonra söylemiş. İlk pozisyon ise olduğu anda bana faul gibi gelmedi ama tekrarında kalecinin topu tek eliyle bastırdığı görülüyor ve benim bildiğim kadarıyla da bu kalecinin topu kontrol etmesi olarak kabul ediliyor. Nobre'nin de topa biraz kontrolsüz girdiğini düşünürsek faul verilmesi normal bir hakem yorumu ama verilmese de laf edilmez.

Şöyle bir gerçek de var, bu pozisyonlar daha doğrusu ilk pozisyon Kadıköy'de Fenerbahçe, Samiyen'de Galatasaray veya İnönü'de Beşiktaş aleyhine çalınamazdı. İnsanlar da aslında bunun farkında ve tepkilerin boyutunu da bu arttırıyor. Bundan sonra başta yönetim olmak üzere Beşiktaş camiası kendi iyiliği için bence bu maçı abartmamalı, geçen sene girilen diyaloglardan, tartışmalardan uzak durmalı ama ben en başta taraftarlarının bunu yapabileceğini sanmıyorum.

Perşembe günü oynanacak maç artık Beşiktaş için çok daha önemli.

Hiç yorum yok: