19 Eylül 2008 Cuma

Beşiktaş 1-0 Metalist Kharkiv

Dün akşam tercihim Beşiktaş maçı oldu, Şen Şef Galatasaray maçını izler diye o tarafa sadece 10-15 dakika baktım, Emre, Servet ve Meira’nın nasıl aynı anda oynayabildiğini bir süre çözmeye çalıştım o kadar, detayları Şen Şef verir zaten.

Öncelikle şunu söyleyeyim, Metalist beklendiğinden güçlü bir takım, bence Beşiktaş tahmin edildiği kadar kolay bir kura çekmemiş. Dün de oyunun geneline baktığımızda sahada daha derli toplu görünen, fizik olarak üstün olan takım Ukrayna temsilcisiydi ve hakem Zapo’nun yaptığı penaltıyı verseydi belki sahadaki görüntü skora da yansayacaktı.

İlk devre maça giden arkadaşlarla telefonda konuşuyordum, Delgado ve Holosko’nun vasat, Nobre ile Tello’nun ise iyi gözüktüğünden bahsettik. Tello önde oynayınca bu maç çok faydalı oldu ama Seriç bana onun arkasını toparlayabilecek bir oyuncu gibi gözükmedi. Ertuğrul Sağlam ise oyuncu değişikliklerini bu iki isim ile kullandı, herhalde Ukrayna temsilcisinin üzerine geleceğini tahmin edip Bobo ile geniş alanları daha iyi kullanmak istedi ama benim tercihim bu olmazdı. Delgado-Ekrem Dağ değişikliğinde ne düşündüğü hakkında ise bir fikrim yok, Delgado çok kötüydü tamam ama bu değişiklik tek farklı skor yeterli görüldüğü için yapılmışsa garip, aklıma Trabzonspor maçı sonrası yazdıklarım geliyor.

Metalist Kharkiv’in fizik olarak güçlü olacağını tahmin etmek zor değildi ama açıkçası ben de topu iyi kullanabilen oyuncularının fazla olmayacağını tahmin ediyordum, yanılmışım. Sert ve güçlü de bir savunmaları var. İsveç’li hakemlere verilmeyen penaltı ve açık ofsayt gol için Ertuğrul Sağlam çok şey borçlu, bu sezon iyi gidiyor gözüken işler tahmin ettiğinden de daha hızlı bir şekilde terse dönebilirdi.

Bu arada bir süredir dikkatimi Ertuğrul’un tikleri çekiyor, eskiden yoktu, yeni başlamış. E normal, o başkan ve o menajerin olduğu takımda teknik direktörlük yapmak çok zor olsa gerek..

Hiç yorum yok: